آیا نظر دکتر ولایتی با نظر رهبری همخوانی دارد؟ :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

آیا نظر دکتر ولایتی با نظر رهبری همخوانی دارد؟

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۲۳ ب.ظ

قابل توجه طرفداران مذهبی دکتر ولایتی:

مدتی قبل راجع به اظهار نظر دکتر ولایتی که به سیاست خارجه کنونی اعتراض کرده بود، مطلبی نوشتم.

پس از اینکه مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی فرمودند: «رئیس‌جمهور باید امتیازات رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد؛ منهای ضعفهای او» و با شروع تبلیغات رسمی و تلویزیونی نامزدها، این انتظار را داشتم که کاندیداها - حداقل به ظاهر - این موضوع را رعایت کنند و در سخنان خود روی نقاط قوت و ضعف رئیس جمهور دقت کنند. سخنان ولایتی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، خیلی جالب و البته به قول عصر ایران «تکان دهنده» بود! انتظار داشتم پس از این سخنان ولایتی، کمتر حمایتی از سوی دوستانی که نظرات رهبر برایشان اهمیت دارد، انجام شود. جالب اینجاست که حوزه تخصصی دکتر ولایتی، «سیاست خارجه» می باشد؛ اما گویی طیف مذهبی طرفداران ولایتی، چندان سخنان کاندیدای موردنظر خود را دنبال نمی کنند. لازم دانستم تا گوشه ای از سخنان دکتر ولایتی و مقام معظم رهبری که به فاصله چند ساعت از یکدیگر عنوان شد، را یادآوری کنم؛

5 خرداد | 22:30 | دکتر ولایتی:

«... یکی از مصادیق سوء مدیریت های داخلی ، در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی رخ داده و باعث شده است که فشارهای بین المللی افزایش یابد و مردم تحت محدودیت های مضاعفی قرار گیرند و مثلاً برای تهیه دارو برای بیماران شان هم با مشکلات جدی مواجه شوند.
اگر دولت بعدی به جای لج بازی با دنیا ، تعامل با جهان را در پیش بگیرد ، بخش مهمی از مشکلات داخلی ، حل و فصل خواهد شد زیرا در دنیای امروز ، دیگر کشور منفصل از جهان ، معنا ندارد و حتی آمریکا نیز نمی تواند بدون تعامل با دنیا ، به حرکت رو به رشد خود ادامه دهد.
دولت بعد ، اگر هنر دیپلماسی بداند و "تعامل" را "وادادگی" نخواند ، هم می تواند منافع ملی را حفظ کند و هم قطار از ریل خارج شده سیاست خارجی را به مسیر استانداردش بازگرداند.»

6 خرداد | 10:30 | مقام معظم رهبری:

بیانات در دانشگاه اما حسین(ع): «در تبلیغات انتخاباتى، در شعارهاى انتخاباتى، آنچه که اهمیت دارد، این است که مواضع عزت‌آفرین و صحیح و عاقلانه و حکیمانه‌ى انقلاب و نظام تثبیت شود. مبادا در شعارهایمان، ما به زید و عمرو در خارج از این مرزها یا آدمهائى در داخل مرزها، چراغ سبز نشان دهیم. [...] البته حنجره‌هاى بى‌تقوائى هم در داخل وجود دارد. در داخل، متأسفانه زبانهاى بى‌تقوا، قلمهاى بى‌تقوا و حنجره‌هاى بى‌تقوائى هستند که همان حرفهاى دشمن را که به قصد نومید کردن و افسرده کردن مردم گفته میشود، تکرار میکنند؛ آحاد مردم به اینها نباید اعتنائى کنند. فرداى این ملت، فرداى روشنى است. فرداى این انقلاب، فرداى عزتمدارانه‌اى است. فرداى این کشور و این ملت، فردائى است که ان‌شاءاللّه به توفیق الهى براى همه الگو خواهد شد.»

و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت در برشماری نقاط قوت دولت(2/6/91):

«...در زمینه‌‌ى ارتقاء جایگاه کشور در عرصه‌‌ى سیاست خارجى و مسائل بین‌‌المللى هم همین جور است. امروز در عرصه‌‌ى سیاست خارجى، ثقل و وزنه‌‌ى کشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثیرگذاریم؛ اینها مهم است. در حوادثى هم که پیش آمده، ما تأثیرگذار بوده‌‌ایم - که آن، داستان جداگانه‌‌اى دارد - به نظر ما آن هم خیلى مهم است.»

نظرات  (۲)

ای آب ندیده ها و آبی شده ها

بی جبهه و جنگ انقلابی شده ها

مدیون شب حمله جانبازانید

ای بر سر سفره آفتابی شده ها....
وقتی دکتر لاریجانی هم بر کذب بودن ادعای هسته ای دکتر ولایتی صحه گذاشت ....

دکتر ولایتی کارشکنی داخلی را عامل ناکامی مذاکرات دکتر لاریجانی بیان نمود و تلویحا آن مسئول کاشکنی داخلی را رییس جمهور معرفی نمود، این اظهارات واکنش شدید دکتر جلیلی را مبنی بر کذب بودن این اخبار به همراه داشت اما صحبت های دکتر لاریجانی در این زمینه روشن کننده است .....

دکتر لاریجانی در مصاحبه 14اردیبهشت88 در جمع خبرنگاران جمهوری چک درباره علت به سرانجام نرسیدن مذاکرات گفت:

"ما با آقای سولانا داشتیم مذاکره می‌کردیم که حادثه حمله اسرائیل به لبنان رخ داد. آنجا کسینجر مقاله‌ای نوشت که در همین شلوغی یک قطعنامه علیه ایران بدهیم. آنها مذاکرات را قطع کردند و ظرف 48 ساعت قطعنامه صادر کردند. آقای سولانا به من زنگ زد و گفت، «متأسفم که خرابکاران کار خودشان را کردند.» بنابراین مسأله هسته‌ای نبود، عامل بیرونی بود."

وی همچنین در برنامه شناسنامه 14خرداد امسال بیان کرد:

"کشورهای اروپایی دقیقاً در زمان جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان، خواهان حاد کردن شرایط هسته‌ای و فشار آوردن به کشور ما بودند به طوری که با شروع جنگ 33 روزه، کسینجر مقاله‌ای نوشت و اعلام کرد که الان زمان صادر کردن قطعنامه علیه ایران است، ما نیز در جواب گفتیم که جنگ 33 روزه چه ربطی به کشور ما دارد؟ آن زمان آقای سولانا به بنده تلفن کرد و بیان داشت که خرابکارها کارشان را انجام داده‌اند و من از شما عذرخواهی می‌کنم. بنابراین معلوم شد که اروپایی‌ها به خاطر مشکلات و مسائل دیگر خواهان فشار وارد کردن به ایران بودند."

پ.ن:با این اوصاف به نظر می‌رسد بی‌دقتی در اظهارنظرهای تبلیغاتی -ولو خلاف میل گویندگان باشد- می‌تواند موجب تبرئه دشمنان ملت ایران و انداختن توپ در زمین خودی شود!!!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی