ورژن دوم دانشگاه سیستان و بلوچستان :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

ورژن دوم دانشگاه سیستان و بلوچستان

سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳ ق.ظ

هفته قبل برای یک همایش رفته بودیم مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب (سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران). سازمانی که ریاست آن بر عهده دکتر احمد اکبری (رئیس اسبق دانشگاه سیستان و بلوچستان) است. یه مجتمع در نزدیکی شهریار تهران و البته در بیابان! وقتی وارد مجتمع شدم، یک لحظه فکر کردم وارد دانشگاه خودمون شدم! واقعا محیط جذابی داشت.

مجری همایش، جعفر یازرلو، مجری خبر 20:30 بود. توی صحبتاش گفت که باید به مسئولین وزارت‌علوم تبریک گفت که چنین بهشتی رو در این منطقه ساخته اند. بعد از اون، دکتر خواجه‌سروی، معاون فرهنگی وزارت علوم، پشت تریبون گفت: «باید از دکتر اکبری تشکر کرد که چنین فضایی رو درست کرده. ایشون دانشگاه سیستان و بلوچستان رو هم به همین زیبایی ساختن و حالا شروع کردن به ساختن اینجا و به نوعی این مکان، ورژن دوم دانشگاه سیستان و بلوچستان هست!»

می گویم: هر چند که خیلی ها روی مدیریت ایشون إن قلت میارن ... ولی انصافا دکتر اکبری یک مدیر تمام عیار است ... و مسلما حقش بود که سال 89 مدیر نمونه وزارت علوم شد... و شاید حقش باشه که بالاتر از پست فعلی(معاون وزیر) رو هم داشته باشه...


مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب

مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب

معرفی دکتر احمد اکبری به عنوان مدیر نمونه سال


لینک مرتبط:

در همین رابطه بخوانید: تخریب

نظرات  (۱۳)

بنده دکتر احمد اکبری رو الحق و الانصاف آدمی بسیار پخته و کارکشته دیدم. اصلا خودشونو وارد حواشی نمی کردن، واسه همین قضیه خیلی وقتا پیش میومد که برچسب های چنین و چنانی سیاسی به ایشون می زدند - بنده هم در این جمع شنونده بودم اما به لحاظ مه آلود بودن جو واقعا وقت مبرا کردن ایشونو توی اون هاگیر واگیر فتنه نداشتیم -، بنده الآن معتقدم که ایشون در جایگاهشون باید اینطور رفتار می کردن. خدا از سر تقصیرات همه مون بگذره.
سلام
امین جان من که دوران زعامت ایشون رو درک نکردم اما مدیر اونی نیست که تو دوران وفور مالی کار کنه بلکه اونی ست که نگاه کلان اینده داشته باشه.
الان وضعیت دانشگاه رو ببین.تو وضعیت مالی فعلی یه سری خرج ها ناخواسته از مدیر قبلی به رضوانی ارث رسیده و نمی تونه اونها رو انجام نده.هر چند از نظر مالی دانشگاه خیلی در مضیقه باشه.
و علی الظاهر این اقدامات دکتر همراه با یه سری بدهی ها برای مدیر بعدی بوده.اما همه به اسم ایشون ثبت شده.!!!
پاسخ:
سلام.
1) الان هم تمام اون محیط سبز وجود داره و آبیاری میشه. اما چرا هیچ زیبایی الان وجود نداره و دانشگاه خیلی خیلی کثیفه؟!!
2) اگر الان وضع مالی کشور خوب نیست، همه جا خوب نیست. با چه پولی ایشون اون مجتمع رو اینقدر تجهیز میکنه؟
3) بسیاری از بدهی های دانشگاه مربوط به همین دوران هست(از سال 90 به بعد)
4) بحث ظاهر و زیرساخت ها، یکی از مصادیق مدیریت ایشون هست. بارها و بارها باید میدیدی که ایشون چطور کارمندا و دانشجوها رو «به تنهایی» مدیریت می کردند. مصادیقش فراوان هست...
دکتر اکبری معمار بسیار توانایی است چون به راحتی از انسانها پلکان ترقی خودشو می سازه و من یکی از همون پله ها بودم.
1سال قبل از اینکه اکبری رییس دانشگاه س و ب بشه دانشجوی زاهدان شدم، محیط دانشگاه شباهت زیادی به ارودگاههای جنگ زده ها یا زندان داشت سگدونیی بود درنوع خودش کم نظیر!! ماهم فکر میکردیم دانشگاه همینه!! ...1سال بعد از اومدن اکبری دانشگاه تغییرات در فضای سبز بحدی بود که باورمون نمیشد!
آدم بدبینی هستم، اما درمورد این آدم عمیقا احساس خوبی دارم
...صحنه ای که هرگز فراموش نمیکنم این بود که یروز صبح که طبق عادت به همه جای دانشگاه سرکشی میکرد داشت به باغبون جوونی بصورت عملی(شلنگ آب بدست!!!) نحوه آب دادن به گل های نورسته رو یاد میداد!
دکتر احمد اکبری نه تنها از لحاظ مدیریتی از بهترین مدیران ایران هست بلکه از لحاظ علمی هم از مفاخر کشور هستند
خلاصه زندگی نامه ایشان را در زیر ذکر میکنم
دکتر احمد اکبری در سال 1330 در شهر تاریخی و فرهنگی بم بدنیا آمد . تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در بم بپایان رساند و سپس در رشته امور دولتی در سال 1354 از دانشگاه کرمان موفق به اخذ لیسانس گردید وی در سال 1357 در رشته مدیریت بازرگانی(MBA) از دانشگاه ایلی نویز غربی آمریکا فوق لیسانس گرفت و سپس در سال 1359 در رشته اقتصاد کشاورزی از دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا فوق لیسانس دریافت کرد.
ایشان در سال 1364 در رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی از دانشگاه ایالتی اورگان آمریکا موفق به اخذ درجه دکترا گردید.
برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.
http://www.ordup.com/cities/5/%D8%A8%D9%85/17880
با عرض سلام در مدیریت امروز استفاده از یک الگوی مدیریتی برای همه جا نه تنها باعث مباهت یک مدیر نمی باشد بلکه به عنوان یک عملکرد منفی طلقی می شود ضمنا یک مدیر مناسب باید با بررسی نیازهای واقعی و ماموریت هر دستگاه اولویتهای کاری را مشخص نماید برخی از موارد مورد ضعف این مدیر رابر میشمارم
1- عدم تطبیق عملکرد با ماموریت سازمان پژوهشها ( این سازمان به عنوان سازمان تحقیقاتی می باشد )
2- عدم توجه به نظرات همکاران و تعطیلی پیشنهادات
3- برخورد با مخالفان خود
4- آوزدن مدیران اتوبوسی از سیستان
5- آوردن نیروی خدماتی و فضای سبز از سیستان
6- عدم اشراف به قوانینو رسیدگی به امر تشریفاتنی
7- جذب نیرو های غیر متخصص بدون ضابطه
8- تشکیل مدیریتهای موازی و بدون بررسی کارشناسانه
9- دوری کارکنان و اعضا هیئت علمی از سازمان و ریاست آن
10 جو روانی و پاچه خواری
و......
پاسخ:
با سلام؛
مطلب «تخریب» را مطالعه بفرمایید...
یا علی
به نظر میرسد برای شناسایی خدمت صادقانه و اصولی وماندگار باید براساس معیارها وارزیابی عملکرد یک فرد بررسی شود ممکن است ایشان در زمانیکه در دانشگاه سیستان بوده است منشا سازندگی شده باشد ولی هم اکنون لطفا به سازهای که ایشان در دو ساله گذشتهخ سر بزید که به دلیل عدم رعایت اصول ساخت و ساز سنگ فرشها چندین بار ترمیم شده اند و ه مشاهد می شود سنگ فرشها کنده شده است به دلیل عدم سازگاری اقلیمی و منطقه ای از سنگ مرمر جهت کف معابر استفاده کردند که در زمستان سال قبلی به دلیل سر بودن چند نفر لیز خوردن و باعث صدمه در قسمت پا شدن و ایشان بدون توجه به تذکرات دلسوزان فنی توجه نشد و جندصد متر سنگ فرش سنگی کردند لازم به ذکر است بهتر بود شما قبل از انتصاب ایشان به مجتمع سر بزنید و فضا جذاب و دلربا را از نزدیک ببینید بارها مشاوران سازمان و دلسوزان اعلام نمودن بهتر است کارهای زیر بنایی انجام دهید و به مسائل ظاهر سازی نپر دازید به نظر شما در سالی که اقتصاد مقاومتی مطرح شده است گچ بری و آینه کاری طرح شاه عباسی چه معنی می دهد ساخت سالنهای تجملی مثل رسنوران وعدم اجازه استفاده کارکنان چه معنی می دهد از ساخت مجتمع عصر انقلاب حدودا 40 سال می گذرد آیا ظاهر سازی جاییکه لوله های پوسیده و کابلهای برق پوسیده که هر چنر بار یکبار لوله می ترکد و تمام ظاهر سازی ....می شود حدود 6میلیلارد بدهی به بخش خصوصی بابت کارها غیر اصولی و روزانه چندین شکایت از سازمان میشود به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان آیا نعصومین نگفته اند تا عرق کارگر خشک نشده حقوق آن را بدهیدتعدادی از کارگران حدود سه ماه است حقوق نگرفته اند کارگران خدماتی هرماهی با تاخیر 10 روزه حقوق ناچیز را می گیرند و اگر حرفی زده شود تهدید به اخراج می شوند و اگر بخواهم مطالب را بگویم نه شما حوصله دارید و بیم آن را دارم به حسادت و... متهم شوم پس این کمترین را برای شما ارسال می کنم تا محکی از ادعای صداقت شما و سایت باشد موفق باشید .
پاسخ:
با سلام
نظر شما کاملا محترم می باشد
اما بهتر بود به نظر خود قانع می بودید و شما و دوستانتان سعی نمی کردید برای جلب نظر خوانندگان، اقدام به درج نظرات موافق خود کنید...
ان شاالله همیشه شایسته‌ترین ها در پست های مدیریتی قرار گیرند...
یا علی
  • اصغر متولی
  • لطفا به یکی از پایگاه های مقالات علمی مراجعه کنید تا ببینید این آقای مدیر نمونه به اندازه تعداد انگشت های یک دستت هم مقاله علمی نداره ولی سالهاست که به درجه استادی ارتقا یافته
    بخش زیادی از بودجه های پژوهشی سازمان را صرف گل و گیاه کرده و الان سازمان با بدهی زیادی مواجه شده ضمن اینکه ایشان هیچ پولی برای تحقیق که کار اصلی سازمانه باقی نگذاشته.
    تو مو می بینی و من پیچش مو
    چهار تا دار و درخت و تعداد بیشماری ستون سیمانی البته جای تقدیر داره ولی از قدیم گفته اند : آفتابه لگن صد دست شام ونهار هیچی
  • محمدجواد جهان
  • در جواب اصغر متولی
    برخی از تالیفات پروفسور احمد اکبری علاوه بر سوابق درخشان مدیریتی

    1-اقتصاد منابع طبیعی – کتاب درسی دوره کارشناسی – چاپ اول بصورت مشترک1387

    2-کتاب درسی اقتصاد کشاورزی برای دوره کارشناسی بصورت مشترک 1371

    3-کتاب اقتصاد کشاورزی برای دوره کارشناسی بصورت مشترک(تجدید چاپ) 1382 (کتاب برگزیده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان)

    4-کتاب درسی اقتصاد کشاورزی برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بصورت مشترک –چاپ سوم با تجدید نظر کلی و اضافات فصول متعدد

    5-کتاب درسی اقتصاد تولید برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد

    6-فصل کتاب مشترک در کتاب انگلیسی WITprcss، River Basin Management

    7-چاپ چندین مقاله در مجله علمی – پژوهشی علوم کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد

    8-چاپ چندین مقاله در مجله علمی – پژوهشی علوم کشاورزی ایران،کرج،دانشگاه تهران

    9-مقاله در مجله انگلیسی زبان تحقیقات کشاورزی ایران- دانشگاه شیراز

    10- مقاله در مجله انگلیسی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان

    11-مقاله در مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان

    12-ارئه چندین مقاله در کنفرانسهای و سمپوزیم های کشوری و بین المللی و...........
  • پیام روشنایی
  • سلام بر جنگجویان عرصه غیبت و ....
    الحمدالله رب العالمین بازار بزن بزن داغ است.
    اقای دکتر اکبری ادم خوبی است من و تو خراب روزگاریم
    دکتر رضوانی هم ادم خوبیاست باز من وتو خراب روزگاریم
    دکتر رستمی هم ادم خوبی بود باز من تو خراب روزگاریم
    نه دوست عزیز این جور فکر کردن محیط را خراب می کند حتی اگر در آکسفورد باشد شما چرا به مدیران پایین تر نگاه نمیکنید که تعدادی از آنان دههای دوم و سوم مدیریت درخشانشان؟؟؟ روبه پایان است.
    مدیرانی که با غوغا سالاری و جریان سازی ماهی گیر دریای دانشگاه میشوند-به دانشکده ها یک سری بزن تا بفهمید چرا مدیران به فضای سبز متوجه میشوند. به باندهای مخوف داخل دانشگاه یک نگاهی بکنید تا بفهمید چرا دانشگاه به این روز درآمده البته جلو هیچ اتوبوسی را هم با این شرایط نمیتوان گرفت.
    سلام جوسازی بس است غیبت حرام است
    من دانشجوی اقای دکتر اکبری بودم و این رو برای خودم سعادت میدونم.ایشان انسان بسیار شریف ،وارسته و با صداقتی هستن و مدیریت عالی ایشان ربطی به داشتن ونداشتن بودجه نداشت ونداره چرا که هر مدیری می تواند در دوران سرازیری پول به جای صرف و هزینه برای محل خدمت به جیب مبارک خودش سرازیر کنه.
    به داشتن چنین عمویی که باعث سربلندی من و کل کشوره افتخار میکنم . زنده باشی عمو جونم

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    تجدید کد امنیتی