مهندس شدم! :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

مهندس شدم!

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ب.ظ

فک کنم تمام این ابر و ماه و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده بودند تا من توی روز مهندس، فارغ التحصیل و مهندس بشم!

ینی اگه بدونم این سیستم و روال فارغ التحصیلی رو کی ابداع کرده، می دونم چه بلایی سرش بیارم!!! البته نمی دونم این سیستم در کل کشور مرسوم هست یا شاهکاری دیگر از آموزش دانشگاه USB هست!!!

بگذریم...

یادمه یکی از اساتیدی که برای کنکور کارشناسی خیلی بهم کمک کرد، بعد از قبولی می گفت شما از الان مهندس هستید؛ دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره! مهم اینه که بعدش چیکار می کنیم و چقد از این مدرک مهندسی استفاده می کنیم...

خب منم الان به جرگه صدها هزار مهندسی پیوستم که خیلی هاشون هنوز وارد بازار کار نشدند و اگرم شدند، در حوزه تخصصی‌شون فعالیت نمی کنند.

البته بنظرم بخش زیادی از این موضوع برمیگرده به عدم شناخت کافی از خود و انتخاب رشته اشتباه. اما خب بخشی از اون هم برمیگرده به شرایط امروز جامعه ما که به اندازه کافی شغل برای این جماعت مهندس ایجاد نشده یا شاید بهتره بگم بیش از حد نیاز، دانشگاهامون، مهندس بیرون دادند!

و البته بسیاری هم برای فرار از صفت «بیکار» به ادامه تحصیل روی میارن که درسته نهایتا صفت دکترا رو به یدک میکشن اما به تازگی پدیده «دکترای بیکار»(+) هم به وقوع پیوسته و این بیماری اجتماعی به قشر فراتحصیل‌کرده مون هم سرایت کرده!

بهرحال آرزو می کنم همینجور که مشکل اشتغال همه جوون ها حل میشه، خداوند مسیر روشنی رو هم به من نشون بده...

  • خیمه نشین

مهندس

نظرات  (۱)

مطلب زیبای شما در سایت همه با هم منتشر گردید.
منتظر مطالب جدید و زیبای شما هستیم...
لینک مطلب:
http://baham91.ir/vdcgqu9x.ak9zu4prra.html

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی