حواشی جلسه سخنرانی عارف در دانشگاه زاهدان! :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

حواشی جلسه سخنرانی عارف در دانشگاه زاهدان!

شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ

خبرنامه دانشجویان ایران: امین روستا با ابراز تأسف از همراهی حراست دانشگاه با این افراد خاطرنشان کرد: چند تن از اعضای اصلی انجمن با همراهی حراست دانشگاه، بجای آرام کردن فضا، اقدام به هل دادن دانشجویان و سعی در بیرون راندن دانشجویانی کردند که جرمشان بالاگرفتن پلاکارد محکومیت افرادی بود که کشور را در سال 88 به لبه پرتگاه بردند.

به گزارش زاهدان نیوز، در پی حضور دکتر عارف در استان و برنامه‌ریزی گسترده برای سخنرانی وی در دانشگاه سیستان و بلوچستان آن هم در بحبوحه امتحانات، بالاخره این خواست اصلاح‌طلبان با مماشات مدیران دانشگاه و از سوی انجمن اسلامی پیرو خط امام(ره) به مرحله اجرا درآمد.
 
در این سخنرانی که قرار بود به جنبش دانشجویی پرداخته شود، بر خلاف انتظار همه، عده‌ای با در دست گرفتن پلاکاردهایی مبنی بر رفع حصر فتنه یا سر دادن شعارهای ساختارشکنانه یاد ایام شوم فتنه ۸۸ را در این دانشگاه زنده کردند.
 
البته این اقدامات بدون مشارکت غالب جمعیت انجام می‌شد و حتی در بخشی از مراسم عده‌ای از جمعیت به این افراد اعتراض کردند که متاسفانه با واکنش تند و زننده این جماعت معدود روبه رو شدند. نکته تاسف بار در این جریان حمایت دست‌اندرکاران برگزاری برنامه از هتاکان و اهانت‌کنندگان بود که علامت سوال بزرگی را در ذهن حاضران در جلسه سخنرانی ایجاد کرد.
 
در همین رابطه با امین روستا مسئول کانون کفای دانشگاه سیستان و بلوچستان مصاحبه ای را ترتیب دادیم که زوایای جدیدی از این برنامه را آشکار می‌کند.
 
این فعال تشکلی ابتدای مراسم را این گونه توصیف کرد: همزمان با ورود دکتر عارف به تالار، اصلاح طلبان تندرو شروع به سر دادن شعارهایی در حمایت از سران فتنه و رفع حصر آنان کردند. این موضوع به اینجا ختم نشد و در ابتدای جلسه افراد معلوم الحالی شروع به توزیع پلاکاردهایی در این زمینه و تصاویر افرادی چون خاتمی، بازرگان و سحابی در میان جمعیت کردند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: دانشجویان ارزشی با مشاهده چنین فضایی، در واکنشی کاملا طبیعی، اقدام به بالا گرفتن پلاکاردهایی مبنی بر محکومیت سران فتنه کردند که متأسفانه هنوز لحظاتی از این موضوع نگذشته بود که تیم انتظامات انجمن اسلامی پیرو خط امام(ره) به سمت این دانشجویان حمله ور شدند و شروع به پاره کردن پلاکاردهای آنان کردند.
 
امین روستا با ابراز تأسف از همراهی حراست دانشگاه با این افراد خاطرنشان کرد: چند تن از اعضای اصلی انجمن با همراهی حراست دانشگاه، بجای آرام کردن فضا، اقدام به هل دادن دانشجویان و سعی در بیرون راندن دانشجویانی کردند که جرمشان بالاگرفتن پلاکارد محکومیت افرادی بود که کشور را در سال 88 به لبه پرتگاه بردند.
 
مسئول کانون کفای دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: هرچند این ماجرا با وساطت دکتر عارف پایان پذیرفت اما متأسفانه در ادامه نیز شاهد تریبون یک طرفه انجمن بودیم که جز نفر اول که سخنان وی با هو کردن افراطیون همراه بود، به هیچکدام از دانشجویان ارزشی تریبون داده نشد. سایر افرادی که پشت تریبون رفتند از همفکران برگزارکنندگان جلسه بودند. و این درحالی بود که هیچ محدودیت زمانی برای آنان وجود نداشت و برای مثال نفر آخر بیش از ده دقیقه به صحبت و قرائت بیانیه پرداخت!
 
وی ادامه داد: نکته جالب زمانی بود که بنده اعتراض خود را نسبت به این وضع به قائم مقام انجمن اسلامی و مسئول نوبت دهی به پرسش کنندگان اعلام کردم و ایشان در پاسخ گفت که حق با شماست و کاری از دست وی برنمی آید و در این زمینه اگر به وی فحش هم بدهم، حق را به بنده می دهد!
 
این فعال تشکلی گفت: نکته قابل تأملی که در این جلسه وجود داشت آن بود که در طول جلسه، جناب دکتر عارف مدام از قانون گرایی و انقلاب سخن می گفتند که این موضوع چندان به مذاق دوستان اصلاح طلب تندرویی که در جلسه حاضر بودند مطلوب نبود و تنها این دانشجویان ارزشی بودند که به تشویق سخنان منطقی و قانون‌مدارانه دکتر عارف می پرداختند. و اصلاح طلبان تندرو بر خلاف سخنان عارف، تنها به فحاشی و توهین علیه مخالفین خود و صدور حکم آزادی برای فتنه گران پرداختند و پشت تریبون سخن از دوران شاهنشاهی و وجود خفقان در دانشگاه در زمان حاضر می زدند!
وی ابراز امیدواری کرد: ای کاش دوستانی که شعار «زنده باد مخالف من» و «آزادی بیان» سر میدهند اندکی به آن اعتقاد داشتند و تنها یک دقیقه طاقت شنیدن صدای مخالف خود را داشتند.
مسئول کانون کفای دانشگاه سیستان و بلوچستان هم‌چنین در پاسخ به ادعای دبیر انجمن اسلامی تحکیم وحدت که در مصاحبه با یک پایگاه خبری، تشکل کفا را به پخش کلیپ مخرب دولت محکوم کرده بود گفت‌: چند روز پس از سفر دکتر روحانی به دانشگاه سیستان و بلوچستان، انجمن اسلامی پیرو خط امام از ظهر آن روز اقدام به جمع اوری طومار در حمایت از دولت پرداخته بود. اساسا پخش آن کلیپ، که کلیپ باشناسنامه ای بنام «دکترسلام» بود، به کانون کفا مرتبط نمی شود و مجموعه دیگری اقدام به پخش آن کلیپ کرده بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی