حلزونهای تقلبی صداوسیما
وقتی صداوسیما وقت و فکر و اعتماد مردم را اجاره میدهد!
حتما شما هم سریِ تبلیغات شرکت [...] را روزانه از تلویزیون میبینید. روزی یکساعت تبلیغات «اعصاب خوردکن» که هر کس را دیدم، انصافا نسبت به این تبلیغات آلرژی پیدا کرده بود! سرآمد این تبلیغات هم «کرم حلزون» هست که به قول دوستان مشخص نیست یک حلزونِ بند انگشتی به چه میزان از خودش ماده ترشح می کند! نکاتی در این سری جدید تبلیغات وجود دارد که امیدوارم هرچه زودتر صداوسیما نسبت به آن تغییر رویه داده و این نوع تبلیغات به سنتی در پیام های بازرگانی تبدیل نشود؛
1. تبلیغات مذکور همگی متعلق به یک شرکت است اما در تبلیغ هر کدام از محصولات آن، نام تجاری مجزایی عنوان می شود که تنها از قالب تبلیغ و شماره تماس آن می توان پی برد که این مجموعهتبلیغات طولانی و مستمر، تنها متعلق به یک کمپانی می باشد که ظاهرا هیچکدام از محصولات تبلیغ شده، مجوز لازم را ندارند!
2. با مشاهده این تبلیغات، حکایت "از شیر مرغ تا جون آدمیزاد" در ذهن انسان تداعی میکند، چرا که از محصولات آرایشی مانند کرم حلزون گرفته تا محصولات ورزشی و لوازم خانگی چون کبابپز و ظروف سرامیکی... همه و همه توسط یک شرکت تولید و توزیع میشود. البته این تمام محصولات شرکت مذکور نیست و به گفته یکی از اعضای شرکت، بزودی شاهد سری جدید تبلیغات محصولات این شرکت خواهیم بود؛ محصولاتی از قببل نردهبانچندکاره، روغن جلا، دریل و...(!) که مشخصات آن در سایت این شرکت موجود است. جالب اینجاست که برای مثال یک فروشگاه لوازم پزشکی حق ندارد لوازم بهداشتی توزیع کند، اما ظاهرا این شرکت هر آنچه را که تمایل داشته باشد می تواند تهیه،تولید و توزیع نماید!
3. با نمایش این تبلیغات مشخص شد که صداوسیما در اجاره دادن «آنتن ملی» هیچ محدودیتی ندارد و هرکس به هر میزان که بخواهد می تواند آنتن این رسانه را در اختیار بگیرد. در گذشته نیز شاهد تبلیغات سرسام آور دو اپراتور بزرگ تلفنهمراه بودیم که شبکههای سیما به رقابت تبلیغاتی این دو شرکت تبدیل شده و مردم نیز مجبور بودند روزانه به انداره یکی دو سریال برای آن وقت بگذارند. اما به گفته یکی از اعضای شرکت مذکور ، قطب سوم تبلیغاتی در رسانه ملی پدید آمده و این شرکت به مدت یک سال، روزانه یک ساعت از آنتن صداوسیما را اجاره کرده است!
4. نکته دیگری که متأسفانه باید این شرکت را بنیانگذار آن بنامیم، نوع تبلیغاتی است که در حال نمایش هست؛ روزگاری در برنامههای طنز سیما، شبکههای ماهوارهای را بابت تبلیغات واهی محصولات آرایشی و بهداشتی، به تمسخر میگرفتند؛ اما امروزه دقیقا شاهد همانگونه تبلیغات در رسانه ملی خود هستیم. محصولاتی که بیننده را ترغیب میکند که حتی اگر شده وام بانکی با بهره 20% بگیرد و کرم تخیلی تبلیغ شده را خریداری کند. «تخیلی» از این منظر که روز گذشته معاون سازمان غذا و دارو عنوان کرد که محصولی که روزی یکساعت در رسانه ملی تبلیغ میشود، واقعی نبوده و تولید این محصول نیز متوقف شده است!
می گویم: احتمالا باید بزودی منتظر این باشیم که صداوسیما به مدت یکسال شبکهیک رو به طور مشترک به همراه اول، ایرانسل و شرکت بوق، اجاره بده...
محتویات مرتبط:
- آنتن زنده کیلویی چند؟!/ وقتی دانشگاه ملی به یک بنگاه تبلیغاتی تقلیل پیدا میکند / رجا
- خواندن فاتحه اعتماد مخاطبان رسانه ملی با تبلیغ ماکارونی و مهدکودک توسط «عموها» و «خالهها»! / رجا
-
قیمت هر ثانیه تبلیغات در صداوسیما را میدانید؟ / کافه تبلیغات
والا کار از آلرژی نیز گذشته...
مثل اینکه کلا این محصول (کرم حلزون) تقلبی بوده!