گزارشی از یک جشن :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

گزارشی از یک جشن

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۵۳ ق.ظ

بالاخره بازی های مقدماتی جام جهانی به پایان رسید و خوشبختانه تیم ایران با صدرنشینی، مسافر برزیل 2014 شد! اما در کنار این پیروزی شیرین و غرورانگیز، نکاتی رخ داد که اندکی جای تأمل دارد؛ نکاتی در مورد فرهنگ کره ای ها در ورزشگاه، شادی خودجوش مردم و بالاخره جشن قهرمانی تیم ملی در ورزشگاه آزادی که روز گذشته برگزار شد...

1- اگر خاطرتان باشد، در دور رفت بازی ایران - کره جنوبی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مطلبی تحت عنوان "فرهنگ تماشاگران کره ای" در سایت ها منتشر شد که در آن به تمجید از تماشاگران کره ای پرداخته بودند که در پایان بازی، اقدام به جمع آوری زباله های موجود در سکوها کرده بودند و انصافا هم حرکت تحسین بر انگیزی بود. اما همین طرفداران کره ای که ما دم از فرهنگشان زدیم، روز گذشته و در پایان بازی شروع به پرتاب بطری و زباله به طرف بازیکنان ما کردند؛  گویی که زباله های ورزشگاه آزادی را جمع کردند تا در ورزشگاه اولسان بر سر خودمان پرتاب کنند!


2- در هنگام پخش مستقیم بازی تیم ملی، شاهد زیرنویس منظم صداوسیما با عنوان "فیلم های سینمایی امشب سیما" بودیم؛ آن هم فیلم های درجه یک 2012 ! پخش فیلم های جدید و درجه اول دنیا کاری بسیار خوب است، اما پخش این فیلم ها در سه شنبه شب هفته جاری که هیج مناسبتی جز صعود احتمالی تیم ملی به جام جهانی وجود نداشت، اندکی جای تأمل دارد! آیا صداوسیما یا مراجع بالادستی، از جشن و شادی مردم، نگران بودند؟ آن هم یک شادی ملی که به جرأت می توان گفت «همه ملت ایران» در آن سهیم بودند و از پیام مقام معظم رهبری نیز براحتی می توان متوجه شد که چه‌قدر این شادی پر اهمیت و غرورانگیز است؛ چرا که در تمام کوچه ها و خیابان ها نام و پرچم مقدس ایران برافراشته می شود...

3-پیش از این (به پیشنهاد رئیس جمهور) گفته می شد همزمان با جشن میلاد امام زمان(عج) طی مسابقه ای میان بازیکنان فعلی با بازیکنان پیشکسوت تیم ملی، جشن صعود برگزار خواهد شد. واقعا برنامه جالب توجهی می شد! حیف! فدراسیون فوتبال با تصمیمی عجولانه و باز هم قابل تأمل(!) اعلام می کند بلافاصله پس از ورود ملی پوشان به کشور، اقدام به برگزاری جشن در ورزشگاه آزادی خواهد کرد.

نتیجه برگزاری چنین جشن دقیقه‌ی نَودی آن هم در یک روز غیرتعطیل چیزی جز عکس زیر نخواهد بود! (سکوهای خالی و هنرمایی طراحان جشن!)


http://multimedia.mehrnews.com/original/1392/03/29/IMG21050695.jpg

هر کشوری آرزو دارد و حاضر است میلیاردها هزینه کند تا تنها یک شب، مردمش شاد باشند و خورسند! اما ما نه تنها بلد نیستیم چنین جشنی را برگزار کنیم، سعی می کنیم جشن ملی خودجوش مردم را هم خراب کنیم!

ای کاش مسئولان می دانستند که چنین جشن هایی، چقدر به شور و نشاط جامعه کمک خواهد کرد...

نظرات  (۱)

واقعا همینطوره !
منم متاسف شدم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی