آیا رواست شما را «خائن» بنامیم؟ :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

آیا رواست شما را «خائن» بنامیم؟

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۲۶ ب.ظ

در تاریخ چهارم بهمن ماه خبری روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت مبنی بر اینکه طرح استیضاح دکتر شیخ الاسلامی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با امضا 18 تن از نمایندگان مجلس اعلام وصول شده است. هجده نماینده به سردمداری افرادی چون علی مطهری و احمد توکلی و به زعم برخی علی لاریجانی.



مهمترین دلیل اصلی استیضاح دکتر شیخ الاسلامی، عدم عزل آقای سعید مرتضوی از مسئولیت صندوق تأمین اجتماعی اعلام شد. این موضوع در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز نمایندگان مجلس خواستار حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و پاسخگویی به سوالات آنان شده بودند. هر چند که علی لاریجانی در سخنانی گفته بود که رهبری با این موضوع مخالفتی ندارند، اما مدتی بعد، رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در دیدار با بسیجیان، خواستار لغو طرح سوال از رئیس جمهور شده و اعلام کردند که این موضوع در شرایط کنونی به مصلحت کشور و نظام نیست.

اما گویی عقده ای نمایندگان مجلس را فراگرفته بود که جز حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس، گشایش نمی یافت. چرا که بر همگان روشن بود که استیضاح وزیر کار تنها بهانه ای برای مجادله رئیس جمهور و نمایندگان بود. در طول برگزاری جلسه استیضاح، "وزیر کار" علناً در حاشیه بود و صحن مجلس به نزاع شخص احمدی نژاد و نمایندگان مجلس به رهبری علی لاریجانی تبدیل شده بود.
در جلسه 15 بهمن، ابتدا احمدی نژاد جلسه را به حاشیه برد. لاریجانی با درخواست پخش فیلم، منازعه را علنی تر کرد. احمدی نژاد
با پخش یک نوار و ارائه توضیحاتی، اتهاماتی را به برادران لاریجانی - سران دو قوه، زد. در همان حین نمایندگان مجلس نسبت به سخنان وی واکنش نشان دادند. پس از اتمام سخنان احمدی نژاد، لاریجانی به دفاع از خود پرداخت. نحوه سخنرانی لاریجانی در نوع خود جالب بود. وی با عباراتی شمرده شمرده - که به ظاهر از قبل آماده شده بودند -  و با لحنی آرام - که گویی در حال پند و اندرز دادن به یک جوان خام و جاهل بود - به دفاع از خود پرداخت. هرچند که وی نیز اتهاماتی را به رئیس جمهور وارد کرد. در طول سخنان لاریجانی نیز نمایندگان مجلس واکنش نشان می دادند و اکثرا با به کار بردن "احسنت احسنت" حمایت خود را از رئیس خود اعلام می داشتند. پس از پایان سخنان لاریجانی، احمدی نژاد خواستار پاسخگویی دوباره شد که لاریجانی این اجازه را به وی نداد و در آخر نیز خطاب به رئیس جمهور کشور، گفت: «به سلامت!»
احمدی نژاد صحن مجلس را ترک کرد. 192 نماینده به استیضاح شیخ الاسلامی "آری" گفتند. در پایان نیز عده زیادی از نمایندگان در کنار لاریجانی حاضر شده و به بوسیدن رئیس خود پرداختند!
در اینکه جلسه 15 بهمن مجلس، برای رضای خدا نبود شکی نیست. در اینکه سخنان رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و احسنت های نمایندگان، برای رفع مشکلات نظام و مردم نبود، شکی نیست. ای کاش هیچ یک از رسانه ها جزئیات این جلسه کذایی را منتشر نمی کردند و همانند صداوسیما آن را "سانسور" می کردند. تا لااقل دل مردم رنج کشیده این کشور، به درد نیاید. و تنها خود این افراد سیاست زده می دانستند چه کرده اند و خدای خود!

تصورش سخت است که باید به این موضوع بیاندیشیم که آیا (اولین) افراد خائنی که رهبر معظم انقلاب در دهم آبان ماه سال جاری فرمودند، همان رؤسای قوای نظام هستند!

حال با این عملکرد شما آقایان، آیا رواست شما را «خائن» بنامیم؟


میگویم: دهه حاضر به «ایام الله» معروف است... دهه مبارک فجر... جشن پیروزی انقلاب... روزهایی که همیشه پر از شادی و شور و شعف بود...برای مردم... در خیابان ها، مدارس و دانشگاه ها... اما امسال...انگار بعضی ها نمیخواهند شیرینی انقلاب به مذاق مردم خوش بیاید...اما...مردم مثل این آقایان، سیاست زده نیستند... و روز 22 بهمن... سیاست را به مسئولین نشان می دهند...با یاری خدا



نظرات  (۵)

نمیدونم چرا بعضی ازصحنه های اتفاق دیروز مجلس دائم توذهنم زنده هست واز جلوی چشمم کنار نمیره:
تغییر چهره وگفتمای احمدی نژاد د...ر به تصویر کشیدم ...
آرامش ولاریجانی پس از نمایش مثلاغافلگیرانه...
صحبت هاوپاسخ های تو گویی از پیش تعیین شده لاریجانی وذکات در درج نکات حساسیت برانگیزو تخریبی احمدی نژاد که حاکی از تدبیر عالمه بود نه رویت غافلگیرانه...
جوابیه های مکتوب لاریجانی به اسناد مثلاغافلگیرکننده احمدی نژادو روخوانی لاریجانی از مکتوبهء از پیش تنظیم شده...
بعداز دیدن صحنه ها ی اتفاق دیروز مجلس احساس نمیکنید مشت احمدینژاد در بگم بگم دیروزش از پیش خوانده شده بود!!!
آیا چهره های پشت پرده ای در طراحی وبه بازی کشاندن رئیس دو قوه وجود داشت؟؟؟؟؟
آیا هدف نهایی این بازی ،نشاندن غم ونگرانی دیگر بر چهره امام امت بود انهم در این شرایط بحرانی وگرانی های مفرط وکمر شکن برای قشر محروم ومستضعف!!!!!!!!!!!
انگار منافقین برای دوقوه نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان برنامه ای ریخته اند که منجر یک نتیجه شود یعنی زخم زدن بر مقام ولایت حضرت آیت الله خامنه ای (حفظ الله)که همان ستون اصلی خیمه انقلاب است...
بس چه عجب! که این دورئیس قوه درکمال بی کفایتی سیاسی نقش دلخواه دشمنان قسم خورده این نظام مقدس وملت شهید پرور را به خوبی ایفا کردند!
ای کوفه دلان زجایتان برخیزید
از شرم وحیا زشهرتان بگریزید
ای مرد علم به دوش من یا مولا
ای سید سبز پوش من یا مولا
برگرد که بر بهارانم میخندند
یک عده بر انتظارمان میخندند
دستان سیاهی که به خون آلوده است
گویند که انتظارتان بیهوده است
برگردعلی چشم به راه است هنوز
اسرار غمش دردل چاه است هنوز
  • پسرکوهستان
  • خیلی یه طرفه مطلب نوشتی...اگه احمدی نژاد اتهامی قراره به کسی بزنه جاش تو دادگاهه نه تو صحن علنی مجلس!!ضمنا برادر علی لاریجانی چه ربطی به خودش داره؟ اگه واقعا احمدی نژاد قصد داشت یه فساد مالی رو آشکار کنه چرا نمایندش رو قبل جلسه پیش لاریجانی فرستاده بود که در صورتی که استیضاح صورت نگیره منم فایل صحبت مرتضوی و فاضل لاریجانی رو پخش نمی کنم...پس معلومه می خواسته معامله سیاسی کنه نه آشکار سازی یه فساد مالی...
    پاسخ:
    کاملا درسته و به هیچ وقت منم این عمل احمدی نژاد رو تأیید نکردم.

    متن خوبی را نوشته اید اما اگر مطالبتان بی طرف باشد بهتر است.

    احمدی نژاد مصلحت کشور را نمی خواست که اگر این طور بود می توانست فیلم را تحویل دستگاه های قضایی دهد و...، به هر حال واضح است که احمدی نژاد و لاریجانی هر دو به نحوی با رهبر مخالفت کرده اند و این کار آنها یعنی بهم ریختن کشور  و سرپیچی از دستورات رهبر هر دوی آنها به یک اندازه مقصرند .

    و باز هم شاهد غریبی علی هستیم...

     

    عاشق تر از همیشه
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=15&lid=7942
    چه جالب نمیدونم چه مرگمه هر وبلاگی که جدید پیدا میکنم میرم آرشیو 15 بهمن رو میخونم:))
    بعد از گذشت این همه مدت خیلی صفا داره :)
    مثلا الان میشه به جناب بازتاب و سایر دوستان گفت که دادن اون فیلم به دستگاه قضایی فایده نداشته و نداره و اگه اون موقع ما به این دوستان میگفتیم باور نمیکردن هدف دکتر هم نشون دادن یه فساد نبود همینکه بساط بعضی ها از انتخابات بعد جمع شد کافی بود:))))
    بعد از گذشت این همه مدت هیچ کس به اون موضوع رسیدگی نکرد و اگر دروغ بود احمدی نزاد باید جواب تهمت رو میداد !
    الان بابک زنجانی و امثال اون شدن عامل رسوایی دولت قبل و بدون اینکه کسی در دادگاه چیزی رو ثابت کنه به دولت قبل اتهام میزنه و حتی اسم هم برده میشه ولی دوستان جو زده ما دیگه حرفی از خلاف قانون نمیزنن کسی هم نمیگه این کار باعث بهم زدن جو مملکت میشه!! چرا؟ چون همه با همن :)
    بگذریم این حرفا دیگه فایده ای نداره

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    تجدید کد امنیتی