درسی که ده نمکی به حزب اللهی داد :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

درسی که ده نمکی به حزب اللهی داد

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

پس از اکران آخرین نسخه از سه گانه اخراجی ها، هر کس سعی کرد موفقیت ده نمکی در اخراجی ها را به گونه ای توجیه کند. توجیهاتی چون تعدد ستاره های سینما در فیلم، به کار بردن واژگان طنز هنجارآلود و بی سابقه، تبلیغات تلویزیونی فراوان و... . با این توجیهات معتقد بودند که موفقیت ده نمکی اتفاقی بوده و وی در عرصه سینما حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
هر چند که رسوایی - اثر جدید ده نمکی، طنز نیست و با آغاز اکران آن، از تبلیغات گسترده تلویزیونی خبری نیست، اما این روزها جدول فروش گیشه های سینما ، رسوایی ده نمکی را (با فروش میلیاردی) در صدر خود جای داده است تا قفلی باشد بر دهان آن عده ای که همیشه در حال توجیه هستند و چشم دیدن موفقیت یک "انقلابی" را ندارند.
قصد ندارم به محتوای فیلم بپردازم و اینکه (بر خلاف خواست خیلی ها) فیلم ده نمکی از لحاظ فنی نیز رشد قابل توجهی داشته و  اینکه چگونه با مخاطب خود (با ظواهر مختلف) ارتباط برقرار می کند و به چه زیبایی حرف خود را به مخاطب القا می کند... .
در این نوشتار قصد داشتم از مسعودی بگویم که خیلی زودتر از من و امثال من فهمید که با نشستن و حرف زدن، کاری از پیش نمی رود و اگر بخواهیم در زمینه های دیگری جز اجتماع و سیاست، انقلاب کنیم، لازمه آن حرکت هست؛ نه حرف!
مسعود ده نمکی یکی از اعضای اصلی گروه انصار حزب الله بود. گروهی که ظاهرا برای اعتراض شکل گرفته است. آخرین مورد آن هم اعتراض کذایی این گروه به فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی. قصدم بیان مخالفت یا خدایی ناکرده توهین به این گروه نمی باشد. اما ده نمکی خیلی زود دریافت که با اینگونه اعتراضات، سینمای ما دینی و انقلابی نمی شود و نباید از افرادی که اصولا اعتقادی به سینمای مبتنی بر ارزش ها ندارند، انتظار ساخت این چنین آثاری را داشت.

ده نمکی آموخت که برای تحقق این هدف، خود باید دست به کار شد و با خواندن یک کتاب در این زمینه کارش را شروع کرد. اکنون او می تواند به راحتی با زبان تأثیرگذار فیلم، حرفش  را به ده ها میلیون نفر بزند در حالیکه سایر حزب اللهییون، اندر خم یک کوچه اند! که نه تنها حمایتی از چنین حرکت یک حزب اللهی نمی کنند، که با سخنان جاهلانه ای در نقاب نقد، به تخریب ده نمکی و «ده نمکی ها» می پردازند. فردی که خود را "حزب اللهی" می داند و "تحلیل گر فرهنگی"، خطاب به ده نمکی می گوید: « رویتان می‌شود «رسوایی» را به امام زمان نشان دهید؟! »؛ آیا چنین فردی که تنها سخن از گفتمان انقلاب اسلامی می زند، به قول خودش فردا در مقابل امام زمان پاسخگوست و سرش را بالا می گیرد یا فردی چون ده نمکی که به میدان عمل آمده است ( و طبیعی است که اگر در ابتدای این راه، اشتباهی نیز انجام دهد که البته نداده است! )

می گویم: اگر ما نمی توانیم دیگران را تغییر دهیم، خودمان را که می توانیم تغییر دهیم... از «ده نمکی ها» بیاموزیم که برای پر کردن خلأ های یک کشور انقلابی، خود باید دست به کار شد..


بازتاب:

وبلاگ مسعود ده‌نمکی: با نشستن و حرف زدن، کاری از پیش نمی رود


لینک های مرتبط:

فیلم: نظر حاتمی کیا درباره ورود ده نمکی به سینما
دریافت

نوع فایل: تصویری FLV

مدت زمان: 5 دقیقه

حجم فایل: 17MB

صوت: تیتراژ انتهایی فیلم رسوایی

دریافت

نوع فایل: صوتی MP3 128
حجم: 3.7 مگابایت
توضیحات: دانلود تیتراژ پایانی رسوایی ده نمکی با صدای -

زاهد از کوچه رندان به سلامت بگذر :: تا خرابت نکند صحبت بدنامی چند

نظرات  (۹)

حزب اللهی ها خیلی خیلی به ده نمکی بی وفایی کرند.تا قبل از اخراجی ها هیچ بچه حزب اللهی روش می شد در مورد سینما حرف بزنه؟اما خیلی زود جو زده شدیم و خیال کردیم مادرزاد سینماگر بوده ایم.
احسنت استفاده کردیم
البته من فیلم را ندیده ام ولی فروشش لااقل قابل تحسین است.
سلام بله من در این مسجد یا به زبون واضح تر نمازخونه نماز میخونم واینکه این نمازخونه یک دانشگاهه من خودم هم باورم نمیشد مسئولین اصلی این نمازخونه اینقدر ریاکار باشن واز دونستن این موضوع هم اصلا خوشحال نیستم اما متاسفانه این رفتارهای زشتشون باعث شده بود عده ای ترم اولی کلا نسبت به نماز خونه بدبین بشن واقعا امیدوارم خدا همه ی ما رو هدایت کنه
سلام خیمه نشین مطلب جالبی بود
مرسی خیلی قسنگ
بسیار جااااااااااااااااااااالب نوشتید
+
همه جا گفتم به شما هم می گم مشکل اصلی ما حسادت به همدیگه است من ایراد دیگه ای نمی بینم بگم
کاش نسبت به هم وفادارتر بودیم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام
با تمام وجود برای دنیای هنر متاسفم که *** ***** مانند ***** ** **** در این کشور تحت نام هنرمند در حال فعالیت است.
به امید ظهور حضت بقیه الله
  • مهیار موسوی
  • بسیار جالب بود
  • علی اکبر مجنون الحسین جان
  • بسم رب الحسین ارواحناله لک الفدا
    سلام وادب محضر شما دوست بزرگوار و گرامی برادر عزیرم
    امیدم هست که سرافراز و خیمه نشین حضرت ارباب حسین جان باشید
    خرسند می شویم خدمتگزار شما باشیم و خاک قدوم نورانیتان را بر چشم ما سرمه فرمایید ان شاالله
    و امر کنید تا در میان نوکر زادگان حضرت ارباب حسین جان شما را به هر نام که دوست می دارید ثبت نمائیم
    به حسینیه ی ققنوس کربلا تشریف بیاورید...
    التماس دعای عهد وفرج مولایمان ان شاالله

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    تجدید کد امنیتی