بابک زنجانی کیست؟ :: خیمه نشین

خیمه نشین

دست نوشته های یک خیمه نشین | یادداشت های شخصی امین روستایی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
دست نوشته های یک خیمه نشین
موضوعات نوشته ها
آخرین نوشته ها
آخرین نظرات

بابک زنجانی کیست؟

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۱۲ ق.ظ
الان سرتاسر سوالم! سوال درباره مردی به نام «بابک زنجانی». هرجا که فکرشو بکنید ردوپایی از این فرد، پیدا میشه: از فیلم‌سازی گرفته تا باشگاه‌داری در فوتبال! از لیست تحریم اروپا گرفته تا فیلم معروف پخش شده توسط احمدی نژاد در مجلس! از اختلاس و پول‌شویی گرفته تا بسیجی و سرباز راننده رئیس کل بانک مرکزی! مردی 43ساله، صاحب 64 شرکت و 17000 کارمند در سراسر دنیا!
    معمولا هم تصاویری جالبی از زنجانی منتشر میشه: از عکسی که نشون میده اسلحه کمری و یوزی توی دستشه تا عکسی که با «هم‌نام وزیر سابق نفت*» توی جت اختصاصی خودش گرفته! از طرح غربی‌ِ آمفی‌تئاتری که قراره بسازه تا حضور در کنار رویانیان و دایی!
    * مردی که تاجر دولتی معروفی هست و عکس‌های منتشر شده از او در اغتششات 88 در قالب لباس‌شخصی، سروصدای زیادی به پا کرد.
    • وقتی اسم بابک زنجانی رو در لیست تحریم ها دیدم، شناختی ازش نداشتم.
    • زمانیکه اسم بابک زنجانی رو در جریان یکشنبه معروف مجلس و دعوای احمدی نژاد با لاریجانی‌ها و پخش اون فیلم، شنیدم. توجهی به این شخص نکردم.
    • شنیدم که باشگاه راه آهن تهران به بخش خصوصی واگذار شده و به «راه آهن سورینت» تغییر نام داده. اما بازم دنبالش نرفتم که ببینم مالکش کی هست؟
    • شنیدم که پرسپولیس در راستای فعالیت های اقتصادی متنوعی که این روزها آغاز کرده، یک شبکه تلویزیونی تأسیس کرده اما دقت نکردم که در عکس افتتاحیه، رویانیان کنار «بابک زنجانی» نشسته است!
    • به سرمایه‌گذار فیلم های "هیچ کجا هیچ کس" و "سیزده" هم دقت نکردم!
    • تا اینکه روز گذشته، بیژن زنگنه وزیر نفت، دوباره نام بابک زنجانی رو سر زبان‌ها انداخت و از بدهی دومیلیارد دلاری او به دولت خبر داد!
    این منو ترغیب کرد که اطلاعاتی رو راجبهش بدست بیارم. آخه این‌جور که جناب وزیر گفته بود، با خودم گفتم باید ببینم صاحب اختلاس «شش هزار میلیاردی» کیه که تونسته دوبرابر اختلاس سه هزار میلیاردی، اختلاس کنه؟! البته نگران نباشیم! تا حدودی متوجه شدم که... قطعا اختلاسی در کار نیست و ایشالا این پول به خزانه برمی‌گرده...

    ... اما ماجرا چیست؟
    بطور خلاصه، ظاهرا زنجانی به یک شرکت وزارت نفت توی هنگ‌کنگ از طریق بانکی که عضو هیئت مدیره‌اش بوده، کمک می‌کنه تا ایران، تحریم نفتی رو دور بزنه... اما بعد از مدتی امریکا متوجه میشه و زنجانی رو به پول‌شویی متهم می‌کنه و در لیست جدید تحریم اتحادیه اروپا هم، نام زنجانی دیده میشه. در نتیجه کلیه حساب‌های او بلوکه میشه؛ همچنین حساب شرکت وزارت نفت مستقر در هنگ‌کنگ. زنجانی تصمیم می‌گیره به طریقی پول رو به بهانه خرید 117 شرکت تأمین اجتماعی، وارد ایران کنه... . و این‌چنین سعید مرتضوی و بعد، فاضل لاریجانی به ماجرا وارد می‌شوند و آن فیلم معروف پخش شده در مجلس، در حضور این سه نفر، ضبط می شود!! ...
    این‌طور که مشخصه، زنجانی نقش بسزایی در دور زدن تحریم‌ها داشته ... اما این وسط، شبهاتی وجود داره که ظاهرا با گذشت زمان، عیان میشه...
    می گویم: اگر صحت صحبت‌های ایشون تأیید بشه، همینجور که خودش میگه، یه بسیجی واقعی در عرصه اقتصادی هست و واقعا دمش گرم و ما خیلی بهش مدیونیم! اما... امیدوارم هرچه زودتر این موضوع شفاف بشه تا بدونیم بابک زنجانی، چه رنگی هست؟ سفید ، سیاه یا ...

    لینک های مرتبط:
    - بابک زنجانی - ویکیپدیا

    - زنگنه میزان بدهی بابک زنجانی را اعلام کرد

    - بابک زنجانی: نه دلال نفتی‌ام نه رانتخوار، بسیجی اقتصادی‌ام

    - برخورد دوگانه با بابک زنجانی؛ بسیجی اقتصادی یا بزرگترین بدهکار تاریخ

    نظرات  (۵)

    سلام
    جمع آوری خوبی بود برادر و البته نو
    آغا یه سعال داشتم: پول باشگاه حجمان رو هم ایشون داده؟!
    پول عرب‌ها رو یک میلیاردر فوتبال‌دوست به‌نام «هدایتی» داد...اگه همشو داده باشه میشه چیزی حدود سه و نیم میلیارد تومان!
    اگر میخواهی از بابک زنجانی بدانی ، سری به تعاونی کارکنان دانشگاه تبریز بزن و کلی اطلاعات بگیر
    دست درد نکنه ... به ؟م پاسخ دادی.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    تجدید کد امنیتی